#Mrkvové muffiny s tvarohem

Musela jsem prostě využít čas, kdy jsem byla doma a nemusela nic dělat ani se učit! A tak vznikly tyto muffiny. Ujíždím na všem v čem je tvaroh. Žitná mouka se může tvářit zdravě a mrkev tomu dodává ten správný šmrc. Jo a formičky ve tvaru srdíčka? To je třešnička na tom všem.

Co jsem použila:
vzniklo mi 12 srdíčkových muffinů, 6 velkých muffinů a 3 malinkaté 
Suché suroviny:
220 g žitné mouky + 70 g hladké mouky 
60 g mletých ořechů
2 lžičky prášku do pečiva (asi polovina balíčku)
skořice
rozinky
Mokré suroviny:
200 g nastrouhané mrkve
2 vejce
80 g rozpuštěného másla
200 ml mléka
1 lžíce medu
Tvaroh:
250 g tvarohu (použila jsem vaničkový nízkotučný)
1 vejce
1 lžička medu

Jak jsem patlala:
Troubu jsem zapla na cca 175 °C.
V jedné míse jsem smíchala suché suroviny (mouka, ořechy, prášek do pečiva, skořice, rozinky). Ve druhé míse jsem smíchala mokré suroviny (mrkev, vejce, máslo, mléko, med). A ve třetí mističce jsem smíchala tvaroh s vejcem a medem.
Suchou směs z první mísy a mokrou směs z druhé mísy jsem smíchala v jedno těsto.  Těsto jsem poté vrstvila s tvarohem do formiček na muffiny - vrstva těsta, vrstva tvarohu a vrstva těsta. Hotové jsem dala péct do trouby na asi 30-40 minut (na 175°C).

Dodatek:
Těsto doporučuji předem ochutnat - je méně sladké, ale na druhou stranu rozinky i mrkev jej mohou krásně osladit.
Muffiny jsou trochu vlhčí díky tvarohu.
JO A jsou strašně žravý! 





3 komentáře:

  1. Muffinky s tvarohem jsem ještě nedělala, vypadají dobře, mrkev tomu dodá určo štávu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty vypadají krásně :) a formičky jsou boží!

    OdpovědětVymazat
  3. Hm... ty budou určitě moc dobré, některý den si je udělám na svačinu do práce :) Jen vynechám rozinky, ty já nemám ráda :D :/ :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)