#Jáhlová bábovka

Miluju recepty, kde je něco "zdravého" a tak jsem musela zkusit tohle. A jako vždy - není vůbec suchá, ba naopak.

Co jsem použila:
100 g jáhlové vločky (obyčejné jáhly budou asi lepší)
130 g špaldová mouka
100 ml olej
250 g měkký tvaroh (vanička)
50 g mleté ořechy
150 g cukr
4 vejce
1 lžička jedlá soda

Jak jsem patlala:
Jáhlové vločky/ jáhly jsem uvařila do měkka a nechala vychladnout.
Zapla jsem troubu na cca 170°C.
V jedné míse jsem si smíchala mouku s ořechy a jedlou sodou. V další míse jsem vyšlehala vejce s cukrem, přidala tvaroh a pak postupně přisypávala moučnou směs, přilévala olej a přidávala jáhly.
Směs jsem nalila do vymazané a vysypané bábovkové formy a pekla docela dlouho (jáhlová kaše z vloček udělá bábovku hodně mokrou). Takže péct asi hodinu.
Po upečení jsem nechala bábovku vychladnout a vyklopila jí.

9 komentářů:

  1. Tak jáhlovou jsem nedělala, ani mě to tak nějak nenapadlo použít jáhly na bábovku :) Je pěkná a super, že není suchá, ty nemám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Jáhlovou jsem také ještě nedělala, ale zní a vypadá rozhodně dobře ♥

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá dobře, škoda že já péct neumim :D

    OdpovědětVymazat
  4. O tom jsem nikdy neslyšela! Jaká je po rozkrojení třeba ? :D Musí to být skvělé, miluju jahody !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahody? V ní ale jahody nejsou. :D
      Jinak po rozkrojení vypadá jako klasická bábovka, jenom o něco vlhčí :) Jsem jí nestihla už vyfotit rozkrojenou :D

      Vymazat
  5. Vypadá lákavě. Nikdy jsem jáhlovou bábovku nezkoušela a asi ani nic z jáhlů, takže si nemůžu představit, jak asi taková bábovka chutná, ale věřím, že je moc dobrá :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to trochu jiné, ale asi by jsi nepoznala rozdíl od klasickém až na to, že já ji měla dost "morkou" :D

      Vymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)