#VegNázor

Vy, kdo nechcete přijímat cizí názory - nemusíte tento článek číst.

Předem upozorňuji, že tímto článkem nechci nikoho urazit. Nemám nic proti vegetariánům a veganům. Obdivuji tyto lidi, kteří si umí složit jídelníček bez živočišných potravin a přitom mít dostatečný příjem všeho, co organismus potřebuje.

Naprosto chápu, že někdo odmítá maso z etických důvodů. Ale někteří propagují docela veliké blbosti. To, že se kope do krav? Že krávy při dojení trpí? Antibiotika v mase a živočišných produktech? Růstové hormony? Pokud žijete v Česku, tak toto všechno jsou hlouposti. 

Týrání samozřejmě způsobuje zvířatům stres. Stres způsobuje vady masa, snižuje produkci mléka, vajec, zhoršuje kvalitu srsti, zkracuje život. Myslíte si, že by se produkty, které jsou takto znehodnocené prodávaly a nakupovaly? Schválně si zkuste najít něco o základních 2 vadách masa - DFD a PSE. DFD je maso jako podrážka a PSE je maso jako bláto.
Ohledně růstových hormonů - legislativně zakázány. Vzhled a vzrůst zvířat je důsledek šlechtění, ne anabolických preparátů.
Antibiotika - ano, i zvířata se léčí antibiotiky. Avšak po podání antibiotik běží ochranná lhůta, po kterou se nesmí zvíře zabít a využít jako potravina. Tudíž, žádná antibiotika v živočišných produktech nejsou.
Samozřejmě je tu i ta část, kdy je drůbež chována v maličkých prostorách a i to, že například kohoutci "na vejce" jsou ihned po vylíhnutí utracena. Toto vše je pravda a uznávám to. 
Ještě tu mám jeden pohled na tuto záležitost. Představte si, že všichni přestanou jíst živočišné produkty. (Témeř) Nikdo by tato zvířata dobrovolně nekrmil, kdyby z toho nic neměl. Takto vyšlechtěné druhy by samy nepřežily. Vymřely by.

Vše má svá pro a proti. Já nikomu nebudu cpát, že má jíst maso, tak prosím aby mě nikdo necpal vegetariánství a veganství. Baví mě číst blogy, články od těchto lidí. Ale nesmí šířit nesmysly. 
V tomhle ohledu mám i vlastní zkušenosti a vím jak to chodí v kravínech, dojírnách, slepičárnách i prasečákách.
NIKDO NENÍ NEVINNÝ.


P.S.- Chtěli by jste i něco jako výživový názor? 

11 komentářů:

  1. Také jsem psala článek na toto téma. Brala jsem vegetariánství jako challenge a v průběhu si oblíbila i spoustu veganských jídel, ale je pravda, že dlouhodobě se to udržet nedá, tedy alespoň pro mě ne a také obdivuji každého, kdo to zvládá. Došla jsem k závěru, že rostlinnou stravu sice upřednostňuji, ale žiju jen jednou a nechci se nějak radikálně omezovat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju vege jídla, ale stejně tak si dám ráda maso a mléčné výrobky :) Dávám si na co mám prostě chuť a taky je jednodušší vařit vege jídla - maso musíš smažit, tofu stačí rozbalit :D
      Máš správný přístup :)

      Vymazat
  2. Já jím ráda i výrobky, které jsou jako náhrada masa, ale i maso. Zkoušela jsem žít bez masa, ale není to nic pro mě. Takže ráda podpořím trh "vegetariánů", ale maso budu jíst i nadále.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky obdivuju lidi, co se stravují vegansky, já sama bych to ale nedokázala :) a moc by mě zajímal i výživový názor, díky :)

    OdpovědětVymazat
  4. podľa môjho názoru človek sa narodil alebo lepšie povedané vyvinul ako všežravec... už len kvôli absencii vitamínu B12 v rastlinnej strave, pokiaľ by sme mali byť odsúdení len na bezmäsitú stravu potom by nám, ale nič nesmelo chýbať, lenže ten vitamín sa v ničom rastlinnom nenachádza teda rozhodne nie v takom množstve, aby nebolo potrebné si ho dopĺňať vo forme tabliet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám tokový názor :) ohledně B12 máš pravdu :) právě plánuji napsat i výživový názor na toto téma :)

      Vymazat
  5. Ve všem s tebou souhlasím, osobně nejsem ani vegetariánka ani veganka, ale pár veganů sleduji a mám je ráda :). Přesně jak ty nesnáším, když někdo šíří nesmysly a také nesnáším když někde, kdo je vegan cpe neveganům, že musí přejít na veganství, že to je to jediný správný. To je snad to nejhorší co může člověk udělat. Moc pěkný článek :)
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  6. To, že existují nějaké předpisy, které to zakazují, ještě neznamená, že se to dodržuje. Zkus si přečíst knihu Farmagedon, kterou nenapsal žádný vegan ani vegetarián, takže to snad nebudeš brát jako nějaké veganské bláboly. Co jíš, je tvoje volba. Ale ne koho jíš. Když jíš zvířata, která musela umřít, jenom proto, abys je mohla sežrat, není to jen o tobě. Je to především o těch zvířatech. A kdyby se ze všech stali vegetariáni nebo vegani? Rozhodně se to nestane ze dne na den, takže se počet zvířat bude postupně zmenšovat, to se neboj.

    Když už na toto téma píšeš článek, měla by jsi o tom alespoň něco vědět. Když už musíš žrát mrtvoly, tak to alespoň necpi ostatním. Podporovat vraždění zvířat je vážně hnus. Kdyby jsi znala pravdu, nikdy by jsi to takto nemohla napsat. Je mi líto, že lidi prostě neznají pravdu. No jo, ono je to jednodušší před tím zavřít oči a dělat že se nic neděje. Což ovšem neznamená, že je to správné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za názor. Pokud sis nevšimla, zmiňuji Českou Republiku - tudíž knížka farmagedon bůhví odkud asi nebude úplně česká záležitost.
      Mimochodem milá slečno hned první věta článku "Vy, kdo nechcete přijímat cizí názory - nemusíte tento článek číst." Věta ke konci článku "Já nikomu nebudu cpát, že má jíst maso". Nemusíš můj názor příjmout, pravdu v ČR znám. Svůj názor nikomu necpu - tento článek jsi číst nemusela, pokud neumíš uznat cizí názory.

      Vymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)