#A ten mi má radit?

Nutriční terapeut? Co si pod tím představíte? Nebo spíš, KOHO si pod tím představíte? 
Mě osobně se vybaví člověk s jistými vědomostmi, který umí poradit ohledně stravování - ZDRAVÉHO stravování. Ale taky si k tomu představím, člověka, který k tomu také nějak vypadá. Neříkám, že musí mít 50 kilo, six-pack na břiše a každý den chodit běhat a posilovat, ale měl by nějak vypadat. 

Jakožto studentka nutriční terapie jsem se již s pár (dost) nutričními terapeuty (spíše terapeutkami) setkala. A víte jak ve často vypadaly? Byly tlusté. Jakože vážně tlusté. Naducané tvářičky, místo prstů buřtíky a oblečení, že bych se do něj vešla 10x. Toto je tak 30% všech, co jsem potkala, dalších asi 50 % je klasická ženská postava a zbylých 20 % jsou lidé, kteří jsou buď od přírody hubení a nebo je vidět, že se sebou něco dělají. 
Umíte si představit, že vám někdo asi 150 kilový radí s výživou? Teď nemluvím, jenom o výživě ve smyslu zhubnout, ale hlavně o zdravé stravě a léčebné výživě.
Já bych si připadala vážně trapně s touto postavou někomu radit v jakémkoliv směru ohledně stravy. 
Setkala jsem se s tlustou obezitoložkou. Ano, je to ten člověk, který říká, že máte zhubnout a  vypadá takto. 
Setkala jsem se s tlustými klinickými nutričními terapeuty (ti, co chodí po pokojích v nemocnicích). Právě setkání s tou poslední mě naprosto vyburcovalo. Tato dáma byla nutriční terapeutka. Měla tak 150 kilo a sotva dýchala.
Tohle je nutriční terapeut? Opravdu? Toto má být příklad pro širokou veřejnost? Takto má vypadat někdo, kdo vám kecá do toho jak jíte?
Je mi jasné, že pokud by jste někam přišli dobrovolně a tak viděli tuto osobu, že se otočíte a zabouchnete za sebou dveře. Ale ti, co leží v nemocnici si své "poradce" nemohou vybrat. Určitě bych takovému člověku nevěřila, že ví, co je pro mé zdraví nejlepší.

A jediné co plyne z tohoto článku. Jsem naprosto rozčílená, že to takto vypadá. A doufám, že tito lidé jsou prostě jenom nešťastnou náhodou a že zbytek nutričních vypadá reprezentativně.

5 komentářů:

  1. Ani se ti nedivím, že tě to naštvalo. Taky by mě to štvalo, že by mi taková osoba měla radit co a jak jíst. Neříkám ať nejedí nebo něco, to jako ať si jedí co chtějí, ale ať potom o sebe dbají, aby to na nich nebylo vidět. Já sama budu v červnu dělat přijímačky na nutriční terapeutku a když mě vezmou a vystuduji tento obor, tak sice budu jíst na co mám chuť, ale v nějaké míře a budu cvičit, abych byla příkladem. Pěkný článek na zamyšlení :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kampak se budeš hlásit na Nutričního? :) Já jím všechno a neříkám, že jsem nějaký příklad fitness člověka, ale mít 150 kilo a sotva dýchat, to fakt ne :D

      Vymazat
  2. Také už jsem se nad tímto několikrát pozastavila, že to opravdu nebudí ten dojem, že tomu ten člověk opravdu rozumí. Já si třeba už delší dobu říkám, že by se mi líbila práce ve fitku, třeba i jako instruktorka, ale s těmi pár kily navíc mám občas problém tam jít i jako zákazník :D. Třeba na jumpingu máme jednu instruktorku, která je trochu silnější, zkrátka mamča po dětech, ale jde vidět, že ten sport jí baví a opravdu jí to jde, i přes tu oplácanost jí jdou všude vidět svaly :), ale to je úplně něco jiného, než když ti ženská, co se cpe koblihama a chodí po fastfoodech, radí jak se máš stravovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně s tebou souhlasím... tohle je fakt děs!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)