#Neříkej: "FUJ!"

Nenávidím, když někdo říká o něčem, že je hnusný, nebo "fuj". Opravdu bytostně to nesnáším a kdo to přede mnou řekne, tak u mě hodně klesá. A tečka k tomu je, když to člověk neochutnal a hned soudí.

Sama jsem člověk, co mnoho věcí nejedl a nejí. Nikdy bych si však nedovolila říct o jídle něco takového. Protože bych dostala přes držku až by se mi hlava otočila o 720° a měsíc bych si nesedla. Ale hlavně proto, že někdo to může mít rád a mám vychování. 

Jako malá jsem nejedla rajčata a máslo, následně jsem nejedla luštěniny, většinu masa, houby, brokolici, polévky a mnoho dalšího Nyní nejím "jenom" houby, mořský příšerky, většinu masa, polévky a kapustu.

Ale co jsem chtěla říct. Určitě máte něco, co nejíte už od dětství, protože si myslíte, že to není dobré. Ale co, když by vám to chutnalo teď, kdy jste už "velcí"? Sama jsem ten případ, že jsem odmítala mnoho věcí s tím, že mi to nechutná - viz. luštěniny, brokolice, špenát, ryby ... Do 17 jsem si myslela, že losos bude stejně nechutný a nevábný jako například kapr - no, není. Brokolice se špenátem byly zavrhnuty kvůli jedovaté zelené barvě - asi taky do 17. Cizrnu jsem zapojila do svého jídelníčku tak v 18. Ale největší pokrok nebyl na střední, ale až na vysoké. Víte jaký mají vliv lidé, když si na něčem pochutnávají? Veliký, aspoň na mě takovýto vliv jedna osoba měla. Kamarádka si strašně pochutnávala na rybách a já si říkala, proč to vlastně nezkusit taky. Nejdřív jsem si je dávala tak, abych je mohla kdyžtak něčím přebít (např omáčka, bramborová kaše), ale nakonec je jím samotné. A luštěniny jsem zkoušela taky postupně, nejdřív to byl nějaký karbanátek z čočky, až nakonec se z toho vyklubala samotná čočka. Stejně to bylo i s pohankou (to není luštěnina) a fazolemi. Hovězí jsem taky zkusila a musím uznat, že špatné není, ale mám radši světlé maso. Krůta je taky dobrá. 
Samozřejmě jsou i věci, které jsou zkoušela a přes ně vážně vlak nejede.

Asi mám štěstí na to, že v menze toto všechno vaří a já to tedy mohla zkusit. A když mi něco zachutnalo, tak jsem to mohla navrhnout i doma a maminka to s nadšením, že jím zase něco nového uvařila. Teď asi lituje, protože si to objednávám neustále.
Opravdu zkoušejte nová jídla a obohacujte si jídelníček. Jedno ochutnání vás vážně nezabije - mě to taky nezabilo. 
A hlavně, neříkejte, že je něco hnusný a fuj - snižujete se v očích ostatních a kazíte jim chuť. 

11 komentářů:

  1. Naprosto s tebou souhlasím :) Já taky nejedla losos, ale teď už ho miluju :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem spoustu věcí nejedla. Nejím cibuli, ale snažím se ji do svých jídel pro chuť celkového jídla propašovat alespoň hodně najemno nebo pak propasírovat... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také nesnáším když někdo něco neochutná a hned říká fuj. Když jsem byla menší, tak jsem to také dělala, ale postupem času jsem začala zkoušet a v dnešní době, když vidím něco nového, tak hned chci ochutnat, abych si mohla udělat názor na dané jídlo zda mi chutná nebo ne. Pěkný článek :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nikdy nesměla říct na cokoliv fuj - ale říct, že to jíst nebudu, to už ano :D Taky bych teď ochutnávala snad vše, co mi příjde pod ruku :D (krom mořských potvor)

      Vymazat
  4. Vystihla si to perfektně, já se dřív taky bála různé věci ochutnat třeba jen kvůli jejich barvě a pak, když jsem zjistila, jak dobrý to ve skitečnosti je, zařadilo se to v hodně případech mezi moje úplně nejoblíbenější jídla :D
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  5. Dost výstižný. Já prakticky dřív nejedla nic jinýho než těstoviny, řízky a párky. Nenáviděla jsem ryby, mořský příšery, sýry a obzvlášť zeleninu :D Pak jsem se do ryb, sýra i mořských příšer naprosto zamilovala a o něco později přišla na to, že zelenina není jedovatá, a přešla na veganství. Zkrátka nikdy neříkej nikdy, žejo :D

    OdpovědětVymazat
  6. Hodně dobrej přechod :D ale jedině k lepšímu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já toho taky dost nejím, třeba konkrétně brokolici (viz poslední obrázek) opravdu nemůžu :D ale nikdy jsem tohle neříkala, já třeba o narození nejedla maso a nikomu jsem necpala, že to není dobrý nebo že to nemají jíst.
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)